Translate

piątek, 22 kwietnia 2016

Antena screwdriver de lux

Na Waszą prośbę kilka fotografii anteny "śrubokręt" w wersji de luxe. Zoptymalizowałem ją pod względem wymiarów. Korpus i promiennik jest krótszy przez co antena stała się bardziej kompaktowa i lżejsza. Nie stało się to kosztem efektywności. Parametry cewki zostały ponownie przeliczone przez co antena promieniuje nawet trochę silniej niż poprzednie wersje. 
To chyba ostatni egzemplarz o nr 090. 
Wkrótce zakończę testy nowej konstrukcji, która zasadniczo różni się konstrukcją i osiągami.
Nowa antena będzie pozbawiona wad screwdrivera i nie będzie zmieniała długości podczas zmiany pasm.  
Korzystając z tego, że screwdriver de lux nie znalazł jeszcze nowego właściciela, mam zamiar zrobić test porównawczy anteny screwdriver i nowej anteny z dużą cewką o wysokiej dobroci, zamontowanych na jednym samochodzie. To najlepszy sposób aby potwierdzić słuszność nowej koncepcji. .




Antena wysunięta na ok 14 MHz




2 komentarze:

  1. Nie wiem jak wy, ale ja swoją antenę kupiłem na Davbol www.www.davbol.pl. To była świetna decyzja.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja swoją zrobiłem w warsztacie :). To też była świetna decyzja!

    OdpowiedzUsuń