Translate

sobota, 2 sierpnia 2014

Antena mobil kf

Lubię pracować na radiostacji z terenu. KristiK przydaje się na wyprawach z plecakiem lub rowerem lecz czasem ruszam w świat autem.
Brakowało mi anteny mobil kf. Przetestowałem Ampro, Outback itd i zawsze czegoś brakowało....
Wynalazłem więc antenę screwdriver. Wynalazłem ją oczywiście w internecie. Autorem pomysłu jest nieżyjący już Kolega Don W6AAQ. Rozwiązanie genialne w swej prostocie i zaskakujące skutecznością.
Nie święci garnki lepią więc zabrałem się do pracy i zbudowałem swoją wersję:






Oczywiście było kilka wersji. Kilka egzemplarzy jeździ na autach Kolegów. Antena jest bardzo wygodna w użytkowaniu i zaskakująco skuteczna.
W ubiegłym roku, nadając z SV9 z FT 817 i anteny KristiK, udało mi się przeprowadzić łączność z Kolegą Piotrem SQ5ALQ/m który nadawał ze screwdrivera mojej konstrukcji. Uważam to za duży sukces.










3 komentarze:

  1. Piękna antena i wszystko opisane jak należy.
    Korzystając z Twojego artykułu w ŚR postanowiłem wykonać taką antenę niestety poległem podczas zakupu rury mosiężnej . Hurtownie które znalazłem oferuję odcinki 3 m a to za dużo .
    Czy nie masz zbędnych odcinków z których mógłbym wykonać podobną antenę ?
    Moja obecna antena zabudowana została do rury Al ale nie da się tego tak prosto obrobić jak mosiądz , zwłaszcza jak robię ślizgacz .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie mam zbędnych rur. Zawsze w hurtowni kupowałem potrzebny odcinek. Nie musiałem kupować całej sztangi.
      Z aluminium jest trochę kłopotu. Trzeba dotoczyć gniazdo do styków ślizgacza. Za to antena jest lżejsza o kilkadziesiąt gramów.

      Usuń
  2. Davbol oferuje unikalne anteny. Unikalne, bo tworzone tu, w Polsce. Warto zerknąć www.www.davbol.pl. Mega jakość.

    OdpowiedzUsuń